Wednesday 14 November 2018

Grupo apa itu forex malaysia


Forex ialah For eign Ex change. Pertukaran wang asing. Setiap hari terdapat lebih 5 Trillion USD transaksi yang berlaku di dalam mercado Forex. Bayangkan kita cuma mengambil keuntungan sedikit sahaja daripada 5 Trillion USD pun kita mampu mendapat jutaan USD. Contoh mudah apabila anda melancong keluar negara contohnya EUA, anda perlu menukarkan Ringgit Malásia (RM) kepada Dólar dos Estados Unidos (USD) kerana pekerja di sana tidak menerima duit Malaysia. Katakanlah 1,00USD RM4.30. Jika anda ingin menukarkan menukarkan duit anda sebanyak RM4,300 maka anda akan menerima 1.000 USD (RM4,300 RM4.30). Apa yang berlaku Anda telah homens JUAL duit RM dan mem BELI duit USD. Bagaimana mendapat untung dengan Forex Konsepnya mudah. Beli waktu murah (rendah) jual waktu mahal (tinggi).Sebagai contoh, jika anda membeli rumah berharga RM100,000 pada 2017.Kemudian pada 2017 harga rumah yang sama sudah menjadi RM140,000. Maka jika anda menjual rumah anda pada tahun 2017 anda sudah mendapatkan keuntungan sebanyak RM40,000. Begitu juga Forex, beli sewaktu nilai tukaran (pip) rendah dan jual waktu nilai tukaran (pip) tinggi. Market Forex menggunakan sistem par. Sistem par (duit bergandingan) sebagai contoh jika graf mercado itu adalah GBPUSD bermaksud graf mercado tersebut adalah Grã-Bretanha Pound Melawan Dólar dos EUA. Disebabkan mercado Forex adalah par maka jika graf turun sekalipun anda boleh membuat untung dengan Sell (Jual) sewaktu mahal dan close sewaktu murah. Belum faham Sila datang kursus kami. (Hubungi 017-3191420) Asal-Usul Forex Online Forex Trading Sebelum 1990, um, pasaran Forex dibuka hanya untuk individu kaya, trocador de dinheiro, banco dan institusi pelaburan sahaja. Bermula pada era de Zaman pertencente 90-a barulah pasaran forex dibuka kepada orang Ramai. Modal permulaan yang dahulunya jutaan dollar kini sudah menjadi serendah 1USD. Disebabkan perkembangan teknologi yang semakin canggih, kini forex trading boleh dilakukan secara online sahaja menggunakan smartphone, berbanding menggunakan kaunter money changer de telefon sebelum ini. Salam, selamat datang ke blog teknik Forex Etoro. Dalam blog ni, saya akan kongsikan serba sedikit tutorial dan dicas untuk melabur duit lebihan gaji anda dengan selamat dan mendapat pulangan keuntungan yang banyak dalam masa yang singkat. Saya pasti, masih ramai yang belum tahu caranya. Persoalan yang harus anda tanya adalah, bagaimana orang-orang kaya seperti Warren Buffett boleh menjadi kaya Apa rahsia kekayaan mereka Jawapannya, mereka melabur wang mereka untuk menjana keuntungan yang berlipat kali ganda. Itu lah konsep yang dimaksudkan dengan yang kaya bertambah-tambah kaya. Kerana manusia kebiasaan yang berpendapatan sederhana seperti kita semua, seringkali menolak pilihan untuk menyimpan dan melabur. Saya memang minat dalam bab pelaburan ni, sebab biasanya saya memang susah nak menyimpan. Duit lebihan gaji saya habis saya buat beli makanan, gadget, dan sebagainya. Jadi, ada baiknya saya simpan dan melabur untuk masa depan saya. Saya ada juga cuba menyimpan dalam ASB, tapi pulangannya rendah sangat. Kalau nak gandakan duit permulaan tu, makan masa berpuluh tahun. Saya tak kata ASB tak bagus, cuma lambat nampak hasilnya. Saya pun mula mencari info, dan cara-cara untuk saya laburkan duit lebihan pendapatan saya ni. Saya belajar serba sedikit tentang pasaran saham (mercado de ações) dan tukaran matawang (Forex). Tapi selepas beberapa bulan saya mencuba, saya rasa cara pelaburan macam ni tak sesuai untuk saya. Ini sebabnya: Bosan. Fasa awal untuk mempelajari selok belok pelaburan saham dan matawang (forex) ni memerlukan komitmen dan daya fokus yang tinggi. Dan, memandangkan dados-dados de graf semuanya dalam komputer, saya terpaksa menghadap komputer seharian. Estresse. Ya, pelaburan saham dan matawang boleh mendatangkan stress jika tak kena gayanya. Lebih-lebih lagi dalam bab pengurusan risiko dan kewangan (Money amp Risk Management). Bukan boleh principal hentam saja, setiap langkah dan keputusan yang kita kena ambil, perlu disertakan dengan kira-kira dan analisis bagi mengelakkan kerugian. Tak lama selepas saya belajar tu, saya terjumpa satu peluang pelaburan yang sangat unik. Saya belum pernah dengar lagi konsep yang sama sebelum ni. EToro namanya. EToro merupakan sebuah laman sosial yang mengumpulkan ribuan pelabur dan pro-trader di bawah satu platform. Apa yang menarik dengan eToro, e um mampu menjana keuntungan tanpa perlu bersusah payah trade sendiri. Ya, saya tak tipu. Anda boleh daftar percuma dan tengok sendiri di sini. Anda juga boleh baca artikel yang saya tulis dalam blog ni, untuk pelajari asas dan tahu lebih lanjut mengenai etoro sebelum mula melabur. Selamat membaca, dan semoga berjaya

No comments:

Post a Comment